Alapító okirat

Kék – Tigrisek Szurkolói Sportegyesület Alapító Okirata
Készítette és ellenjegyezte: Császár Ügyvédi Iroda
képv.: Dr. Császár László ügyvéd 2800 Tatabánya, Komáromi utca 16.

KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt ALAPSZABÁLYA 2023. szeptember 12.

KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya

– 2 –

1. § ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A KÉK-TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület (a továbbiakban: Egyesület) Alapszabályát, a 2018. április 9. napján megtartott alakuló közgyűlésen meghozott határozatai szerint, valamint a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény és a sportról szóló 2004. évi I. törvény 16.§-17.§-aiban foglaltak alapján az Egyesület Alapszabályát a következők szerint állapítja meg.
Az egyesület a tagok közös, tartós, alapszabályban meghatározott céljának folyamatos megvalósítására létesített, nyilvántartott tagsággal rendelkező jogi személy, mely tagjainak önkéntes társulásával jött létre és demokratikusan elfogadott alapszabály – és a fenti jogszabályok – szerint sportegyesületi jelleggel működik, és amelynek alaptevékenysége a sporttevékenység szervezése, valamint a sporttevékenység feltételeinek megteremtése.
1. Az Egyesület önkéntesen létrehozott, párt- és politikamentes, önkormányzattal rendelkező szervezet, amely nyilvántartott tagsággal rendelkezik. Az Egyesület az Alapszabályban meghatározott célra alakul, e cél elérése érdekében szervezi tagjainak tevékenységét.
2. Az Egyesület demokratikus és önkormányzati elvek szerint tevékenykedik.
3. Az Egyesület sajátos társadalmi szervezet, amelyre a Ptk., Civiltv, valamint a Sporttv. rendelkezései az irányadóak.
4. Az Egyesület önálló jogi személy, amely a bíróság általi nyilvántartásba vétellel jön létre.
5. Egyesület nem alapítható gazdasági tevékenység céljára.

Az Egyesület elsődlegesen gazdasági tevékenységet nem végez, de az egyesületi cél megvalósításával közvetlenül összefüggő gazdasági tevékenység végzésére jogosult, az alapszabályban meghatározott célok veszélyeztetése nélkül.
Gazdasági tevékenység: azon tevékenységek összessége, amelyek a civil szervezet vagyoni, pénzügyi, jövedelmi helyzetére kiható gazdasági eseményt eredményeznek; Gazdasági-vállalkozási tevékenység: a jövedelem- és vagyonszerzésre irányuló vagy azt eredményező, üzletszerűen végzett gazdasági tevékenység, ide nem értve az adomány (ajándék) elfogadását, továbbá a bevétellel járó, létesítő okiratban meghatározott cél szerinti, valamint a közhasznú tevékenységet.
Az egyesület a létesítő okiratban meghatározott cél szerinti tevékenységet – ideértve a közhasznú tevékenységet is – folytathat és – célja megvalósítása gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében – gazdasági-vállalkozási tevékenységet is végezhet, amennyiben ez az alapcél szerinti tevékenységét nem veszélyezteti.
6. Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, a szervezet pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. (Közvetlen politikai tevékenység: párt érdekében végzett politikai tevékenység, az országgyűlési képviselői választáson történő jelöltállítás, a KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 3 – megyei, fővárosi önkormányzat képviselő-testületébe történő jelöltállítás, az Európai Parlament tagjának történő jelölés, a megyei jogú város képviselő-testületébe történő jelöltállítás, valamint a polgármester jelölése.) A sportról szóló 2004. évi I. törvény 17.§ (1) bekezdés b) pontjának megfelelően sporttal össze nem függő tevékenységet, valamint sporttevékenységével összefüggő kereskedelmi tevékenységet (ideértve a sportegyesület vagyoni értékű jogainak hasznosítását is) csak kiegészítő tevékenységként folytathat. A sportlétesítmények használata, illetve működtetése – e rendelkezés alkalmazásában – a sportegyesület alaptevékenységének minősül. 7. Az Egyesület működése felett a Komárom-Esztergom Megyei Főügyészség a Civiltv. 11. §- ban foglaltak szerint törvényességi ellenőrzést gyakorol. 2. § AZ EGYESÜLET ADATAI 1. A szervezet neve: KÉK-TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület 2. A szervezet rövidített neve: KÉK-TIGRISEK S.E. 3. Székhelye: 2890 Tata, Agostyáni út 77. A. épület földszint 4. a. 4. Alapításának éve: 2018 5. Az Egyesület hatóköre: Komárom-Esztergom Megye területe 6. Az Egyesület színei: Kék-Fehér A Sportegyesület (alapító) tagjai: 1. Tóth Csaba 2. Csiszár Ferenc 3. Oszter Zoltán 4. Kövér Tibor 5. Lukács Csaba 6. Tátravölgyi Csaba 7. Hroncz Attila 8. Katona Éva 9. Mátraháziné Domján Erzsébet 10. Oszter János 11. Soós Melinda 12. Soós Róbertné 13. dr. Teller Judit KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 4 – 3. § AZ EGYESÜLET CÉLJA Az Egyesület célja elsősorban a Grundfos Tatabánya Kézilabda Club szurkolói állományának gondozása, mely keretében az egyesület támogatja a szurkolói bázis mérkőzésekre történő utazását, mérkőzéslátogatását, közös, a csapat szereplésével kapcsolatos kezdeményezéseket egységes szurkolói bázist teremtve. A fentieken túl a sportegyesület sporteseményeket szervez, nem csupán a kézilabda és látványsport szakágban, hanem tömegsport és egyéni sportok kapcsán is. Az egyesület szervezi és támogatja a kézilabda, a futás, labdarúgás, tenisz, illetve bármely más sportág kapcsán a szervezett keretek között történő versenyzést, versenyeztetést, tornák, versenyek megrendezését, illetve ezekkel összefüggésben a testmozgás minél szélesebb körben való népszerűsítését, helyi, megyei és országos szinten. Az egyesület támogatja a természetjárást és annak népszerűsítését is, így hozzájárul és aktívan közreműködik azok lebonyolításához, és a szükséges feltételek biztosításához a kultúra és a sport iránti igénynek szem előtt tartásával. Az egyesület a fentieken túl támogat minden olyan tevékenységet, kezdeményezést, mely fentebb deklarált céljait közvetlenül vagy közvetetten elősegíti. Az egyesület további célja az ifjúságvédelem és helyi értékek, hagyományok ápolása. Az Egyesület céljai elérése érdekében különösen: • tagjai részére biztosítja a sportversenyeken, bajnokságokon való részvételt, • a versenyekre történő utazást, támogatja a kedvezményes bérlet / jegyvásárlást • gondozza a Grundfos Tatabánya Kézilabda Club szurkolói állományát • elősegíti a sport népszerűsítését • elősegíti tagjai felszerelésének beszerzését, a versenylátogatást • reklám és szponzor szerződéseket köt jogi vagy természetes személyekkel • sportversenyeket rendez, támogat • kiadványokat és a sportot népszerűsítő anyagokat jelentet meg • igény esetén szurkolói klubhelyiséget tart fenn, összejöveteleket szervez A fenti célok megvalósítása érdekében az egyesület törekszik a hasonló célú belföldi és külföldi egyesületekkel, klubokkal, szervezetekkel, szövetségekkel, szakosztályokkal, intézményekkel való társkapcsolatok létesítésére és ápolására. A létesítmények használata, illetve működtetése illetőleg a tornák, sportesemények megszervezése, illetőleg a sport reklámok útján való népszerűsítése az Egyesület alaptevékenységének minősül. A Sportegyesület céljai megvalósítására irányuló tevékenysége körében a „sportról” szóló 2004. évi I. törvény vonatkozó rendelkezéseinek maradéktalan betartásával jár el. A sportról szóló 2004. évi I. törvény 17§ (1) bekezdés b) pontjának megfelelően sporttal össze nem függő tevékenységet, valamint sporttevékenységével összefüggő kereskedelmi tevékenységet (ideértve a sportegyesület vagyoni értékű jogainak hasznosítását is) csak kiegészítő tevékenységként folytathat. A sportlétesítmények használata, illetve működtetése – e rendelkezés alkalmazásában – a sportegyesület alaptevékenységének minősül. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 5 – 4.§ TAGSÁGI JOGVISZONY LÉTESÍTÉSE Az Egyesület tagjai lehetnek: • Rendes tagok • Pártoló tagok • Tiszteletbeli tagok 1./ Rendes tagság Az Egyesület rendes tagja lehet minden olyan magyar és külföldi természetes személy, illetve jogi személyiségű, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki az alapszabályt elfogadja, belépési nyilatkozatban vállalja, hogy tevékenyen és aktívan részt vesz az Egyesület tevékenységében és fizeti a tagdíjat. A tagfelvételi kérelemről az Elnökség dönt, a tagi jogviszony az Elnökség elfogadó határozata esetén a tag nyilvántartásba vételével jön létre. A kérelemről döntő határozatot a kérelmezővel közölni kell. A tagság a felvételről szóló határozat meghozatalának napjára visszaható hatállyal a határozat új tag részére történt közlésének napján keletkezik. Elutasító döntés esetén, annak okairól írásban kell tájékoztatni a kérelmezőt. A tagfelvételi kérelem vonatkozásában az Elnökség diszkrecionális jogkörben dönt, az ok megjelölésével. 1.1./ A tagfelvételi kérelmet benyújtó által a kérelmet elutasító ok kiküszöbölésével, újbóli kérelem benyújtására nyílik lehetőség a tagfelvételt elbírálni jogosult Elnökséghez. 1.2../ A tagfelvételi kérelmet benyújtó, a tagfelvételi kérelmet elutasító döntés ellen az írásbeli határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül jogosult a Közgyűléshez fordulni oly módon, hogy ezen időtartamon belül írásban kezdeményezi az Elnökségnél a Közgyűlés összehívását. Az Elnök legkésőbb a kezdeményezéstől számított 90 napon belüli időpontra köteles a tagfelvételről való döntés érdekében a Közgyűlést összehívni, vagy az ezen időintervallumba eső egyébként is esedékes Közgyűlés napirendjébe ezt a kérdést felvenni. A Közgyűlés az Elnökség döntését megváltoztathatja, illetőleg azt hatályában fenntarthatja. 1.3../ Az Egyesületbe való belépés és kilépés önkéntes. Az Egyesületi tagság a felvétellel keletkezik. A tag írásbeli nyilatkozatot tesz, melyben kéri az Egyesületbe való felvételét. A felvételről az Elnökség 30 napon belül dönt az általános döntéshozatali szabályok szerint. A 14. életévet be nem töltött gyermekkorú személy nyilatkozatához a törvényes képviselő hozzájárulása is szükséges, a 14. életévet betöltött kiskorú személy nyilatkozatához a törvényes képviselő hozzájárulása nem szükséges. 2./ Pártoló Tagság Pártoló tag lehet minden olyan magyar és külföldi természetes személy, illetve jogi személyiségű, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, amely az Egyesület életében nem kíván aktívan, tevékenyen részt venni, azonban egyetért az Egyesület célkitűzéseivel, és azt támogatni kívánja rendszeres havi tagdíj fizetésével, vagy minden évben legalább 12.000,-Ft összeget elérő egyszeri adomány nyújtásával. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 6 – A pártolói tagság kérelemre keletkezik, így pártoló tag lehet, aki az alapszabályt elfogadja, belépési nyilatkozatban kéri pártolói tagi minőségben felvételét, és fizeti a tagdíjat, vagy vállalja, hogy felvételével egy időben az Egyesület részére legalább 12.000,-Ft összeget elérő évenkénti adományt nyújt. A fentiek kivételével a Pártolói tagság keletkezésére és megszűnésére a rendes tagság vonatkozásában írt szabályozás irányadó, azzal, hogy a pártoló tagságot évenként újítani szükséges. 3./ Tiszteletbeli tagság Tiszteletbeli tagok lehetnek az Elnökség felkérésére azok a magyar vagy külföldi állampolgárok, akik az Egyesület tevékenységének valamelyikében kiemelkedő értékű munkásságot fejtenek ki és eredményeket érnek el. A tiszteletbeli tagok mentesülnek a tagdíjfizetési kötelezettség alól. A tiszteletbeli tagok felkérését a Közgyűlés hagyja jóvá, az visszavonásig érvényes. 4./ Szurkoló A Grundfos Tatabánya Kézilabda Club szurkolói bázisba tartozása önmagában az egyesület vonatkozásában tagi vagy más jogviszonyt nem keletkeztet. 5. § A TAGSÁGI VISZONY MEGSZŰNÉSE, MEGSZÜNTETÉSE 1./ A rendes tagsági jogviszony a következő esetekben szűnik meg: a/ A természetes személy tag halálával és jogi személy jogi személyiség nélküli szervezet vagy szervezet tag esetén jogutód nélküli megszűnésével, b/ Az Egyesület megszűnésével, c/ Tag kilépésével, d/ A tagsági jogviszony egyesület általi felmondásával e/ A tag kizárásával 1.1./ A Pártolói tagsági jogviszony megszűnésére az 5. § 1./ pontban foglalt rendes tagsági jogviszony megszűnésére vonatkozó szabályozás az irányadó, azzal, hogy a Pártolói tagság megszűnik akkor is amennyiben a Pártolói tag tagságát évente nem újítja meg. 1.2./ A Tiszteletbeli tagsági jogviszony megszűnésére az 5. § 1./ a.) –b.) és d.) -3.) pontban foglalt rendes tagsági jogviszony megszűnésére vonatkozó szabályozás az irányadó. 2./ Az Egyesületi tagság megszűnik: • Az egyesületből való kilépést az Egyesület Elnöksége részére írásban kell bejelenteni, a tagság az Elnökséghez történő írásbeli bejelentés benyújtásával egyidejűleg szűnik meg. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 7 – • Tagdíj, a vállalt anyagi támogatás fizetésének 2 hónapnál hosszabb idejű elmulasztásának esetén a tagdíjfizetés elmulasztása miatt a tagsági jogviszony egyesület általi felmondásának akkor van helye, ha az arra kötelezett rendes és pártolói tag, (a továbbiakban: tag) írásbeli felszólítás ellenére a felszólításban meghatározott határidőn belül sem tesz eleget fizetési kötelezettségének. Az írásbeli felszólításnak tartalmaznia kell a jogkövetkezményektől történő tájékoztatást, továbbá tájékoztatást a jogorvoslat lehetőségéről. A felmondásról szóló határozat meghozatala az Elnökség hatáskörébe tartozik, amelyről egyszerű többségi határozattal, nyílt szavazással dönt. A döntést jegyzőkönyvben kell rögzíteni. Az érintett tagot írásban igazolható módon kell a döntésről a határozat egy eredeti példányának megküldésével értesíteni legkésőbb a döntést követő 8 napon belül. • Jogi személy megszűnése jogi személyiség nélküli szervezet tag, természetes személy halála esetén törléssel (adminisztratív törlés) • Fegyelmi büntetésként kizárással szűnik meg. Az érintett rendes és pártolói tag, (a továbbiakban: tag) a felmondó határozat ellen annak kézhezvételétől számított 15 napon belül a Közgyűléshez írásbeli jogorvoslati kérelmet nyújthat be, amelyet a határozatot hozó Elnökség részére kell megküldeni, és amelyet az Egyesület a soron következő Közgyűlés elé terjeszt. Az Egyesület tagjainak kizárása ügyében az Elnökség fegyelmi eljárás keretében dönt. A kizárási eljárást az Elnökség bármely rendes tagja vagy legalább három rendes tag kezdeményezheti és ez alapján, 30 napon belüli időpontra Elnökségi ülést kell összehívni. Az Elnökségi ülésre az érintett tagot írásban meg kell hívni a kizárásra okot adó körülmények vizsgálata az ülésen történik. Az ülés, bizonyítást vesz fel. Az érintett tag számára lehetőséget kell biztosítani, hogy bizonyítékait, védekezését érdemben előadhassa. A kizárás tárgyában az Elnökség egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással határoz. A határozatot 15 napon belül írásban is meg kell küldeni az érintett tagnak postai küldeményként ajánlott tértivevényes feladás útján. Az Elnökség kizárást kimondó határozata ellen az érintett tag-jog vagy alapszabálysértő határozat megsemmisítésére irányuló kérelem esetén bármely tag – a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül a Közgyűléshez írásbeli jogorvoslati kérelmet nyújthat be, amelyet a határozatot hozó Elnökség részére kell megküldeni, és amelyet az Egyesület a soron következő Közgyűlés elé terjeszt. Az egyesület szervei (Közgyűlés, Elnökség) által hozott jog vagy alapszabálysértő határozat megsemmisítése iránt bármely rendes tag a határozat tudomásra jutásától számított 30 napos jogvesztő határidőn belül pert indíthat. A perindítás a határozat végrehajtását nem gátolja, a bíróság azonban indokolt esetben –a kérelemre- a határozat végrehajtását felfüggesztheti. A per a törvényszék hatáskörébe tartozik. A tagsági viszony törléssel vagy kizárással történő megszüntetése esetén első körben-a közgyűlés jelen alapszabályban meghatározott módon jogosult a fellebbezés elbírálására. Az egyesület tagja nem veszélyeztetheti az egyesület céljának megvalósítását és az egyesület tevékenységét, ennek megfelelően az Egyesület Elnöksége kizárja azokat a tagokat, akik az alapszabály rendelkezéseit megsértik vagy az egyesület érdekeit sértő magatartást tanúsítanak, illetve az egyesület jó hírnevét rontják. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 8 – A fegyelmi vétség elkövetőjével szemben az elkövetéstől számított 30 napos belül, illetve a tudomásra jutástól számított 15 napon belül lehet fegyelmi eljárást kezdeményezni. Az egyesület szervei (Közgyűlés, Elnökség) által hozott jog- vagy alapszabálysértő határozat megsemmisítése iránt bármely rendes tag – a határozat tudomására jutásától számított harminc napos jogvesztő határidőben pert indíthat. A perindítás a határozat végrehajtását nem gátolja, a bíróság azonban indokolt esetben – kérelemre – a határozat végrehajtását felfüggesztheti. A per a törvényszék hatáskörébe tartozik. 6. § A TAGOK JOGAI 1. / Rendes tag a/ Részt vehet az Egyesület tevékenységében és rendezvényein b/ Választhat és választható az Egyesület szerveibe A rendes tag részesülhet az Egyesület által nyújtott kedvezményekben. Az egyesület rendes tagjait egyenlő jogok illetik meg és egyenlő kötelezettségek terhelik kivéve, ha jelen alapszabály másként rendelkezik. A rendes tag tagsági jogait személyesen gyakorolhatja. A rendes tag tagsági jogait akkor gyakorolhatja képviselőn keresztül, ha azt jelen alapszabály lehetővé teszi. A tagsági jogok forgalomképtelenek és nem örökölhetők. 1.1. Az Egyesület céljainak elérése érdekében a rendes tagok javaslatokat tehetnek a működés módjára, konkrét lépéseket indítványozhatnak. A rendes tagok javaslatait – hatáskörtől függően – a Közgyűlés vagy az Elnökség köteles megvitatni és arról döntést hozni. 1.2. Bármely rendes tag legalább másik két rendes taggal együtt kezdeményezheti valamely tag kizárását, az erre vonatkozó indítványát annak indokaival együtt a kizárásról dönteni jogosult Elnökséghez kell benyújtania. Az Elnökség az indítványt köteles megvizsgálni és arról döntést hozni. A feltételek megléte esetén és a kizáró ok hiányában az Egyesület rendes tagjai választhatnak és választhatók az Egyesület szerveibe, így az Elnökség tagjaivá is választhatók, illetőleg választhatnak. A rendes tag választhat és bármely tisztségre megválasztható azzal, hogy a 14. életévét be nem töltött kiskorú személy rendes tag a közgyűlésben választójoggal rendelkezik, azonban csak életkorának megfelelő tisztségre válaszható. A 14. életévet betöltött kiskorú tagnak korlátlan választójoga van, azonban nem választható olyan tisztségre, amely a tisztség betöltéséhez teljes cselekvőképességre van szüksége. 1.3. Részt vehetnek a Közgyűlésen, a Közgyűlés határozatok meghozatalában. Javasolhatják, napirendi pont felvételét a Közgyűlésre. Kezdeményezhetik rendkívüli Közgyűlés összehívását, annak napirendjére vonatkozó javaslat tételével egyidejűleg. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 9 – 2. Pártoló tag. A pártoló tag jogosult részt venni az Egyesület Közgyűlésein és rendezvényein, szavazati jog azonban nem illeti meg, az egyesületben tisztséget nem viselhet, azonban részesülhet az Egyesület által nyújtott kedvezményekben. 3. Tiszteletbeli tag. A Tiszteletbeli tag jogosult részt venni az Egyesület Közgyűlésein és rendezvényein, szavazati jog nem illeti meg, az egyesületben tisztséget nem viselhet, azonban részesülhet az Egyesület által nyújtott kedvezményekben. 7. § A TAGOK KÖTELEZETTSÉGEI Az egyesület rendes tagja köteles az alapszabályban meghatározott tagi kötelezettségek teljesítésére, eszerint különösen: 1. Az Egyesület működésében történő közreműködés a Közgyűlés és az Elnökség döntéseinek megfelelően. 2. A Közgyűlés és Elnökség által rábízott feladatok elvégzése. 3. Az Egyesület vagyonának megóvása, érdekeinek védelme. 4. Tagdíj fizetése a Közgyűlés által meghatározott összegben. A tagok – a tagdíj megfizetésén túl – az egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek. 5. Az Egyesület természetes személy tagjai jogaikat és kötelezettségeiket személyesen gyakorolhatják. 6. Az alapszabály betartása, az Egyesületi vezető szerv határozatainak végrehajtása. 7. A Pártoló tag kötelezettsége a tagdíj fizetése vagy, felvételével (és azt követően évente) az Egyesület részére legalább 12.000,-Ft összeget elérő évenkénti adomány nyújtása. 8. § AZ EGYESÜLET SZERVEZETE Az Egyesület szervei: 1. Közgyűlés 2. Elnökség Az Egyesület legfőbb szerve a közgyűlés, ügyintéző és képviseleti szerve az Elnökség. Az Egyesület vezető tisztségviselői az elnök,1 fő elnökhelyettes, 1 fő elnökségi tag. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 10 – Az Elnökség határozathozatalában nem vehet részt az a személy, akire a 9. § 12. pontban foglalt kizáró ok fennáll. 9. § AZ EGYESÜLET KÖZGYŰLÉSE Az Egyesület legfőbb szerve a rendes tagok összességéből álló közgyűlés, amely az Egyesületet, amely az alapszabály 10.§.-ában felsorolt valamint hatáskörébe vont egyéb kérdésekben jogosult döntésre. A Közgyűlést szükség szerint, de legalább negyedévente egy alkalommal, az Egyesület elnöke a napirend közlésével, meghívóval hívja össze. A napirendet a rendes tagok részére a Közgyűlés kitűzött időpontja előtt legalább 15 nappal postai úton vagy egyéb igazolható módon kiküldött meghívóban kell közölni. A közgyűlési meghívó az általános tartalmi elemeken túl (napirend, közgyűlés helye, időpontja, kezdete) tartalmazza határozatképtelenség esetére a megismételt közgyűlés időpontját, helyét, és az eltérő határozatképességi szabályokra vonatkozó figyelemfelhívást. A közgyűlés helye az egyesület székhelye. A közgyűlés helyéről szóló tájékoztatót a meghívó akkor is tartalmazza amennyiben a közgyűlés helye az egyesület székhelyén kerül megtartásra. A Közgyűlések időpontjait, azok megtartása előtt legalább 15 nappal az egyesület honlapján http://kektigrisek.ewk.hu/ közzéteszi figyelemmel arra, hogy arra meghívót kizárólag a rendes tagok kapnak. A napirend kiegészítését bármely rendes tag kérheti, akár a meghívó kézhezvételét követően írásban, akár a Közgyűlésen személyesen. Az írásban javasolt napirendi pontokról a rendes tagokat írásban értesíteni kell, ha ez a javaslat beérkezésétől a Közgyűlés időpontjáig hátralévő időben megtehető. A rendes tag által javasolt napirendi pontot a Közgyűlés köteles megvitatni, és ha szükséges, arról döntést hozni. Döntés azonban csak akkor hozható, ha a napirendi pont közlése a Közgyűlést megelőző legalább 5 nappal megtörtént, vagy a Közgyűlésen minden rendes tag jelen van. Ez a döntési korlát a megismételt Közgyűlés esetén is érvényes a rendes tag által utóbb javasolt napirendi pont tekintetében. 1. A Közgyűlés azonban csak akkor határozatképes, ha a rendes tagok közült legalább 7 személy jelen van. 2. A Közgyűlésen minden rendes tag egy szavazattal rendelkezik. A Közgyűlés határozatait egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza, amennyiben jelen Alapszabály, vagy jogszabály másként nem rendelkezik. 3. Amennyiben a Közgyűlés nem határozatképes, és határozat hozatala szükséges, a Közgyűlést el kell halasztani, és ismételten össze kell hívni. A két Közgyűlés között minimum 3 munkanapnak el kell telnie. Az ismételten összehívott Közgyűlés a megjelentek számától függetlenül határozatképes – feltéve, hogy erre az első Közgyűlésre kiküldött meghívóban a tagokat figyelmeztették – az eredetileg meghirdetett napirendi pontokban, valamint az elhalasztott Közgyűlésen megjelent tag javaslata alapján felvették. 4. A Közgyűlés döntéseit nyílt szavazással, kézfeltétellel hozza meg. A jelenlévő rendes tagok több mint felének szavazatával titkos szavazás is elrendelhető. Titkos szavazásra bármely rendes tag tehet javaslatot, e javaslatról kötelező szavazni. A szavazás eredményét – a javaslat KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 11 – mellett, ellene szavazók és a tartózkodók számát – a Közgyűlésről készült jegyzőkönyvben pontosan rögzíteni kell. 5. A Közgyűlés a döntéshozatalban való segítségül külső személyek, tanácsadók, szakértők igénybevételére jogosult. Ilyen személyek részére az Egyesület elnöke a Közgyűlés összehívásakor napirendet is tartalmazó meghívót küld, és abban megjelöli, hogy a Közgyűlés mely kérdésben számít a segítségére. Ezek a személyek a Közgyűlésen tanácskozási joggal vesznek részt. 6. A Közgyűlés levezető elnöke az Egyesület elnöke. 7. A Közgyűlés és a rendkívüli Közgyűlés összehívása, a napirendi pontok és a tárgyalandó napirendi pontokhoz szükséges anyagok összeállítása, tanácsadó személyek meghívása az elnök vezetésével az Elnökség feladata. 9. A Közgyűlésről jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet hitelesítés céljából az elnök, valamint két jelenlévő – a jelenlévők többsége által erre kijelölt – tag, mint jegyzőkönyv-hitelesítők, továbbá a többség által jegyzőkönyvvezetőnek kijelölt tag írják alá. 10. A Közgyűlés döntéseiről az elnök olyan nyilvántartást köteles vezetni, amelyből a döntések tartalma, meghozatalának időpontja, hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya megállapítható. 11. A Közgyűlés kizárólagos jogkörben dönt az Alapszabály 10. §-ban meghatározott kérdésekben, ezen felül azonban az Egyesület működésével kapcsolatos bármely kérdést a Közgyűlés elé terjeszthet az Elnökség akár Közgyűlési határozat meghozatala céljából, akár véleménynyilvánítás céljából. 12. A Közgyűlési határozat meghozatalakor nem szavazhat az: a./ akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy az egyesület terhére másfajta előnyben részesít, b./ akivel a határozat szerint szerződést kell kötni c./ aki ellen a határozat alapján pert kell indítani d./ akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki az egyesületnek nem tagja vagy alapítója e./ aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll f./ aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben Nem minősül előnynek az Egyesület cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az Egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, az Alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás. 10. § A KÖZGYŰLÉS KIZÁRÓLAGOS JOGKÖRE 1. Az Alapszabály megállapítása és módosítása. Az Alapszabály módosításához a határozatképes Közgyűlésen jelen lévő tagok háromnegyedének szavazata szükséges. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 12 – 2. Az Elnökség tagjainak, közöttük az Egyesület elnökének, az Egyesület elnökhelyettesének megválasztása és visszahívása. A Közgyűlés az Elnökség tagjait maximum 5 (öt) éves időtartamra választja. 3. Az Elnökség éves beszámolójának elfogadása. A beszámoló a Közgyűlés részére az Elnök ismerteti. 4. A tagfelvételi kérelmet elutasító, valamint a tag törlése döntése elleni jogorvoslati kérelem elbírálása. 5. Az Egyesület gazdálkodását meghatározó költségvetés, a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadása. A meghívóban a rendes tagokat tájékoztatni kell arról is, hogy a költségvetés tervezetét, illetve a számviteli törvény szerinti beszámolót hol tekinthetik meg a Közgyűlést megelőzően. 6. Sportegyesület éves pénzügyi terve és az előző éves pénzügyi terv teljesítéséről szóló, a számvitelről szóló törvény rendelkezései szerint készített beszámoló előkészítéséről a 2004. évi I. tv. 17. § (1) bekezdés a) pontjában foglaltak szerint. A költségvetéshez módosításokat javasolhat a Közgyűlés. Minden módosító javaslatról külön kell szavazni. Ha a Közgyűlés a költségvetést nem fogadja el, azt a módosító javaslatokkal együtt visszaküldi az Elnökségnek, aki új javaslatot terjeszt elő. Az új javaslat elkészítése során figyelembe veszi a Közgyűlés módosító javaslatait, azok elvetése esetén azt részletesen meg kell indokolni. Az elkészített újabb tervezetet az Elnökség a Közgyűlés elé terjeszti. A következő évre szóló költségvetést legkésőbb december 23. napjáig el kell fogadni. Az Egyesület éves költségvetés alapján tevékenykedik, a költségvetés január 1. napjától december 31. napjáig szól. A költségvetés év közben is módosítható. Az Elnökség, vagy a tagok legalább 1/3 plusz 1 fő javaslata alapján a Közgyűlés dönt erről a költségvetés elfogadásához szükséges szavazataránnyal. Amennyiben a tagok 1/3-a plusz 1 fő kezdeményezi a költségvetés módosítását, úgy rendkívüli Közgyűlést kell összehívni. 8. A (rendes és pártolói) tagdíj mértékének, fizetési módjának meghatározása. Az erre vonatkozó közgyűlési határozat mindaddig hatályban marad, amíg a Közgyűlés újabb, eltérő tartalmú határozatot nem hoz a kérdésben. 9. Az egyesületi, és volt egyesületi tagok, a vezető tisztségviselők, vagy más egyesületi szervek tagjai elleni kártérítési igények érvényesítéséről való döntés 10. Végelszámoló kijelölése 11. Olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet az egyesület saját tagjával, vezető tisztségviselőjével, vagy ezek hozzátartozójával köt. 12. Más országos szervezethez, szövetséghez való csatlakozásának, illetve onnan történő kilépésének kezdeményezése; 13. Az Egyesület megszűnésének, egyesülésének és szétválásának elhatározása, KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 13 – 14. Minden olyan ügyben való döntés meghozatala, amelyet az alapszabály kizárólagos hatáskörébe utal. 10.1. § 1. A szavazati joggal rendelkező rendes tagok háromnegyedes plusz 1 fő szótöbbséggel hozott határozata szükséges: • az egyesület céljának módosításához • az egyesület megszűnéséről szól közgyűlési döntéshez 2. A szavazati joggal rendelkező rendes tagok kétharmados plusz 1 fő szótöbbséggel hozott határozata szükséges: • az Egyesület más egyesülettel vagy társadalmi szervezettel való egyesülésének kimondásához. A jelenlévő rendes tagok kétharmados szótöbbséggel hozott határozata szükséges: • az éves pénzügyi terv elfogadásához, a tagdíj évi mértékének megállapításához, • az Elnökség tagjainak megválasztásához, • Bizottságok, szakosztályok, egyéb szervek létrehozása esetén tagjai megválasztásához. 11. § RENDKÍVÜLI KÖZGYŰLÉS ÖSSZEHÍVÁSA Rendkívüli Közgyűlést kell összehívni 1. ha a bíróság elrendeli, 2. az Elnökség döntése alapján, 3. ha az Elnökség taglétszámának csökkenése miatt az Alapszabály rendelkezései értelmében szükséges, 4. ha a rendes tagok legalább 1/3-a plusz 1 fő az ok, és a cél megjelölésével kéri. Rendkívüli Közgyűlést az arra okot adó körülmény bekövetkezésétől számított 40 napon belül össze kell hívni. A rendkívüli Közgyűlésre szóló meghívót a Közgyűlés időpontja előtt legalább 8 nappal kell kiküldeni. A rendkívüli Közgyűlésre egyebekben a rendes Közgyűlésre vonatkozó szabályok az irányadók. 12. § ÜGYINTÉZŐ ÉS KÉPVISELETI SZERV: AZ ELNÖKSÉG 1. A két Közgyűlés közötti időszakban a Közgyűlés által megbízott tisztségviselőkből álló 3 fős Elnökség (elnök, elnökhelyettes és elnökségi tag) irányítja az Egyesület tevékenységét. Az Elnökségi tagok csak a rendes tagságból választhatóak. Az Egyesület ügyintéző és képviseleti szerve az elnökség. A közgyűlésnek tartozik felelősséggel a tevékenységéért. Az elnökség tagjai költségtérítésben részesülhetnek, tevékenységüket társadalmi munkaként folytatják. Az Elnökség tagjait a Közgyűlés választja meg, maximum 5 (öt) éves határozott időtartamra. Az elnököt és elnökhelyettest kifejezetten erre a pozícióra kell megválasztani. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 14 – Az elnökség tagjai kötelesek a közgyűlésen részt venni, a közgyűlésen az egyesülettel kapcsolatos kérdésekre válaszolni, az egyesület tevékenységéről és gazdasági helyzetéről beszámolni. Az elnökség határozatait a jelenlévők egyszerű szótöbbségével hozza. 2. Az elnökségi tagság megszűnik b/ lemondással c/ elhalálozással, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tag megszűnése esetén d/ vezetői tisztségből való visszahívással, az Elnökség tagját csak akkor lehet visszahívni, ha az új elnökségi tag megnevezésre kerül e/ a rendes tagsági viszony megszűnésével f/ ha bármely körülmény miatt feladatai ellátásában akadályoztatva van g/ a mandátum lejártával, ha az Elnökség tagjai közül a tagok valamelyikén Elnökségi tagsága – annak lejártát megelőzően – megszűnik az újonnan megválasztott tag megbízatása az eredetileg megválasztott tag megbízatási idejének hátralévő időtartamára szól A lemondás annak az Elnökség ülésén való bejelentésével válik hatályossá. Annak érvényességéhez és hatályosságához sem az Elnökség, sem a Közgyűlés elfogadó nyilatkozata nem szükséges. Ha a taggal szemben a tisztség betöltését kizáró ok merül fel, az ok bejelentésével egyidejűleg köteles lemondani. Ha nem mond le, a Közgyűlés az okról való tudomásszerzéstől számított lehető legrövidebb időn belül visszahívja (legkésőbb a tudomásszerzéstől számított 40 napon belül). A lemondást az Elnökség gyűlésén kell bejelenteni és az Elnökség üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. Az Elnökség létszámának csökkenéséről az Elnökség a soron következő rendes ülésre szóló meghívóban szükség esetén tájékoztatja a Közgyűlést, és a Közgyűlés napirendi pontjai közé felveszi az új Elnökségi tag választását. Az Elnökség taglétszámának csökkenése miatt, új tag választása céljából csak abban az esetben kell rendkívüli Közgyűlést összehívni, ha az elnök elnökségi tagsági jogviszonya szűnt meg, vagy az Elnökség taglétszáma egy főre csökkent. Amennyiben az elnök elnökségi tagsági jogviszonya megszűnése esetén válik szükségessé rendkívüli Közgyűlés összehívása, azt az elnök-helyettes hívja össze, amennyiben az elnök-helyettes elnökségi tagsági jogviszonya is megszűnik, az elnök mellett a Közgyűlést az Elnökség harmadik tagja összehívhatja. Amennyiben új elnökségi tag választása miatt rendkívüli Közgyűlést kell összehívni, az új tag magválasztásáig az Elnökség nem hozhat határozatot. A Közgyűlés új tag egyidejű választásával visszahívhatja az Elnökségi tagot, ha a bizalom vele szemben objektív okok miatt nem áll fenn, vagy ha vele szemben kizáró ok merült fel és nem mondott le. A visszahívásról szóló határozatot írásba kell foglalni, a határozatban a visszahívás indokát részletesen elő kell adni, valamint tájékoztatni kell a visszahívott tisztviselőt arról, hogy a határozattal szemben milyen határidővel és hova fordulhat jogorvoslatért. A határozat akkor válik hatályossá, amikor azt mind a visszahívott tag, mind a megválasztott új tag részére közölték. Ezen időponttól kezdve a megválasztott új tag látja el a tisztséggel járó teendőket. A visszahívásról szóló határozat ellen – amennyiben az jog – vagy alapszabálysértő – a visszahívott tisztviselő a tudomására jutástól számított 30 napos jogvesztő határidőn belül jogorvoslatért fordulhat a bírósághoz, és keresetlevelében kérheti, hogy a bíróság a KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 15 – határozatot semmisítse meg. Ha a bíróság határozatával megállapítja, hogy a visszahívásról szóló határozat jogszabálysértő vagy ellentétes az Alapszabállyal, azt megsemmisíti. Ez esetben a megsemmisítésről szóló jogerős bírósági határozat Egyesület felé való közlésétől kezdődően ismét a visszahívott tag látja el a tisztséggel járó teendőket. A határozat megsemmisítéséről és ennek következményeiről az érintetteket – így különösen a jogellenesen visszahívott tisztségviselő helyére választott tisztségviselő – haladéktalanul, írásban tájékoztatni kell. 3. Az Egyesület Elnökségi tagja az a nagykorú személy lehet, a) akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták, és az egyesület rendes tagja. Nem lehet Egyesület Elnökségi tagja az a nagykorú személy: a.) akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült. b) akit a vezető tisztségviselői foglalkozástól jogerősen eltiltottak, az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig. c) aki az egyesületben rendes tagsággal nem rendelkezik Az Egyesület Elnökségének tagjai: (1) Tóth Csaba 2800 Tatabánya Mártírok útja 24. 4. em. 18. a. szám alatti lakos – Elnök (2) Csiszár Ferenc 2800 Tatabánya, Dr. Vitális István utca 1. 3. em. 2. a. szám alatti lakos – Elnökhelyettes (3) Oszter Zoltán 2800 Tatabánya, Fürdő utca 6. szám alatti lakos – Elnökségi tag 13.§. AZ ELNÖKSÉG MŰKÖDÉSE 1. Az Elnökség szükség szerint, de legalább évente négyszer ülésezik. Az Elnökség ülését az elnök hívja össze a napirendi pontok megjelölésével. A napirendi pontokat tartalmazó értesítést postai úton, vagy egyéb igazolható módon az elnök a tervezett ülést megelőző legalább 15 nappal megküldi az Elnökség tagjainak. Az Elnökségi ülés időpontjáról és annak napirendjéről a tagokat az ülést megelőző legalább 8 nappal az Egyesület székhelyén kifüggesztett tájékoztatóban kell értesíteni. 2. Az elnökhelyettes az ülésekről jegyzőkönyvet vezet, amelyet hitelesítés érdekében valamennyi elnökségi tag aláír. Az Elnökség döntéseit határozatba foglalja, amely határozatokról külön nyilvántartást vezet. 3. Elnökségi ülés megtartásához valamennyi elnökségi tag jelenléte szükséges. Ehhez igazodóan az Elnökség akkor határozatképes, ha az ülésen valamennyi tag jelen van. Határozat hozatalához 3 tag egybehangzó szavazata szükséges. A szavazás nyíltan történik. Az Elnökség határozathozatalában nem vehet részt az az Elnökségi tag, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója élettársa a határozat alapján a/ kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 16 – b/ bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt Az Elnökség döntéseiről az Egyesület elnöke jelen Alapszabály 18. § 6. pontjában foglaltak szerint köteles nyilvántartást vezetni. Amennyiben az Elnökség ülése nem határozatképes, megismételt ülést kell tartani. A megismételt ülést a határozatképtelen ülést követően külön össze kell hívni akként, hogy annak megtartására a határozatképtelen ülést követő legalább öt nap elteltével kerülhet sor. A megismételt ülés időpontjáról – a határozatképtelenség esetére – az elnökségi tagokat az eredeti ülésre szóló meghívóban is tájékoztatni kell, továbbá a határozatképtelen ülésről őket ezt követően haladéktalanul külön tájékoztatni kell. A megismételt ülés akkor határozatképes, ha legalább két fő jelen van. A határozathozatalhoz pedig ez esetben is a jelenlévő két tag egybehangzó szavazata szükséges. 4. Az elnökségi ülést 10 napon belül össze kell hívni, ha az Elnökség bármely tagja a javasolt napirend megjelölésével kéri. 5. Az Egyesület elnöke szakértőket, tanácsadókat meghatározott napirendi pontok tárgyalására – tanácskozási jogkörrel – meghívhat. 14. § AZ ELNÖKSÉG FELADATA Az Elnökség a Közgyűlés akaratának megfelelő módon, határozatait végrehajtva tevékenykedik. • A sportegyesületi tevékenység irányításáról, dönt a hatáskörébe tartózó ügyekben • A sportegyesület eredményes működéséhez, a sportoláshoz szükséges feltételek megteremtése • A sportegyesület fejlesztési tervének, költségvetésének kidolgozása, az éves program, a munka –és az ülésterv, valamint a versenynaptár jóváhagyása • Szakosztályok, szakbizottságok létrehozása, megszüntetése, átadása és beszámoltatása • A sportegyesület szervezeti és működési szabályzatának megállapítása • Sportegyesület éves pénzügyi terve, költségvetése és az előző éves pénzügyi terv teljesítéséről szóló, a számvitelről szóló törvény rendelkezései szerint készített beszámoló előkészítéséről a 2004. évi I. tv. 17. § (1) bekezdés a) pontjában foglaltak szerint. A beszámolók közgyűlés elé terjesztése. • Javaslatot tesz az éves pénzügyi terv keretében az éves tagdíj mértékének Közgyűlés általi megállapítására. • Biztosítja a Sportegyesület éves költségvetése és a Sportegyesület programjai végrehajtásának feltételeit. • Irányítja a Sportegyesület gazdálkodását, gondoskodik a Sportegyesületi vagyon megóvásáról és védelméről. • Gondoskodik a Sportegyesület jogainak érvényesítéséről, kötelezettségeinek teljesítéséről. • Az egyesület vagyon kezelése, a vagyon felhasználására befektetésére vonatkozó, a közgyűlés határkörébe nem tartozó döntések meghozatala és végrehajtása. • Biztosítja a tagok jogainak érvényesülését, elősegíti kötelezettségeik teljesítését. • Előkészíti a Közgyűlés által tárgyalandó ügyeket és kidolgozza a határozati javaslatokat. • A közgyűlés összehívása, a tagság és az egyesület szerveinek értesítése. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 17 – • Rendszeresen beszámol a Közgyűlésnek a Sportegyesület költségvetésének időarányos teljesítéséről, a Sportegyesület vagyonának helyzetéről, továbbá a két Közgyűlés között tett intézkedésekről. • Gondoskodik a tagi nyilvántartásról és a változások átvezetéséről. • Jelen alapszabály felhatalmazása alapján tag felvételéről való döntés. • az egyesületet érintő megszűnési ok fennállásának mindenkori vizsgálata és annak bekövetkezte esetén az e törvényben előírt rendelkezések megtétele. Az Elnökség tagjai kizárólagosan személyesen szavaznak. Bármely az Elnökség döntésében érdekelt egyéb személyt, szervet az ülésre lehetőség szerint külön is meg kell hívni. 15. § AZ ELNÖK ÉS AZ ELNÖKHELYETTES, ELNÖKSÉGI TAG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE A/ Az Elnök feladat- és hatásköre 1. Az Egyesületet az elnök önállóan képviseli harmadik személyekkel, szervezetekkel, hatóságokkal szemben. Az elnök akadályoztatása esetén, az akadályoztatás ideje alatt az elnök-helyettes önállóan képviseli az Egyesületet. 2. Az Egyesület bankszámlája felett az elnök rendelkezik. Az Elnök akadályoztatása esetén a bankszámla feletti rendelkezési jogot Csiszár Ferenc Elnökhelyettes és Oszter Zoltán az Elnökség tagja együttesen jogosult gyakorolni. 3. Ellenőrzi és irányítja az Elnökség munkáját. Összehívja az Elnökség üléseit, elkészíti annak napirendjét. Összekészíti az ülésre a napirendi kérdések megvitatásához szükséges iratokat. 4. Az Alapszabály rendelkezéseinek megfelelően összehívja a rendes és rendkívüli Közgyűléseket, azok előkészítése érdekében megteszi a szükséges intézkedéseket. 5. Gondoskodik a Közgyűlés határozatainak végrehajtásáról. 6. A Közgyűlés valamint az Elnökség döntéseiről olyan nyilvántartást köteles vezetni, amelyből a döntések tartalma, meghozatalának időpontja, hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya megállapítható. 7. Gondoskodik az Elnökség döntéseinek az érintettek részére történő közléséről is. 8. Évente beszámol a Közgyűlésnek az Elnökség működéséről. 9. Munkáltatói jogkört gyakorol a jogszabályban meghatározott feltételek szerint. B/ Az elnökhelyettes és az elnökségi tag feladat- és hatásköre • Az Elnököt tartós akadályoztatása esetén teljes elnöki hatáskörben az elnökhelyettes helyettesíti. • Az Elnök három hónapot meghaladó akadályoztatása esetén a teljes hatáskörű helyettesítéshez a Közgyűlés hozzájárulása szükséges. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 18 – • Az Egyesület elnöke esetenként határozza meg azon feladatokat, melyek tekintetében az elnökhelyettes jogosult eljárni. Az elnökhelyettes e tekintetben az Egyesület elnökének irányításával gyakorolja tevékenységét. a) Rendszeresen és tevékenyen részt vesz: • Az Egyesület feladatainak meghatározásában és megvalósításában • A határozatok előkészítésében és meghozatalában • A közgyűlés és az elnökség határozatainak végrehajtásában, illetve a végrehajtás ellenőrzésében b) Jogosultak és kötelesek az Egyesületet érintő körülményeket figyelemmel kísérni azokkal kapcsolatban javaslataikat, észrevételeiket az elnökség elé terjeszteni. Az elnökhelyettes és elnökségi tag megbízatása megszűnik: a) a megbízás időtartamának lejártával; c) visszahívással; d) lemondással; e) az elnökhelyettes halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével; f) az elnökhelyettes cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával; g) a vezető tisztségviselővel szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével. 16. § JEGYZŐKÖNYV, HATÁROZATOK KÖNYVE, TAGOK NYÍLVÁNTARTÁSA, NYILVÁNOSSÁG 1. A jegyzőkönyv: A közgyűlésről – a hozzászólások lényegét is tartalmazó – jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza: a.) a megjelent tagok és a megjelent meghívottaknak a nevét, b.) a tárgyalt napirendi pontokat, c.) a tanácskozás lényegét, d.) a szavazás számszerű eredményét és e.) a meghozott döntéseket. A jegyzőkönyvet a közgyűlés által választott jegyzőkönyvvezető vezeti. A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyvvezető és a jegyzőkönyv hitelesítők írják alá. A Közgyűlés és az Elnökség üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. Az Elnökség jegyzőkönyvét a jelenlévő minden tagja aláírja, a Közgyűlés jegyzőkönyvét pedig a jegyzőkönyvvezető és az erre kijelölt két hitelesítő tag is. A jegyzőkönyv hitelesítők személyéről a Közgyűlés a határozatképesség megállapítását követően egyszerű többséggel dönt. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 19 – A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a Közgyűlés, az Elnökség ülésének helyét és idejét, a megjelent tagok és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott határozatok szó szerinti szövegét. A Közgyűlésnek és az Elnökségnek külön-külön a határozatait évenként l-es sorszámtól kezdődően kell jelölnie, törve a meghozatal évével, és zárójelben fel kell tüntetni az ülés hónapját s napját. Közgyűlés levezető elnöke a Közgyűlés által hozott határozatokat köteles haladéktalanul bejegyezni a határozatok tárába. Az elnök köteles a Közgyűlés és az Elnökség által hozott olyan határozatot, amely valamely tagra vonatkozóan jogokat és kötelezettségeket állapít meg, illetve harmadik személyt érint, a döntés meghozatalától számított 3 napon belül, írásban, ajánlott postai küldeményként az érintettnek megküldeni és 8 napon belül közleményként az egyesület honlapján http://kektigrisek.ewk.hu/ igazolható módon írásban nyilvánosságra hozni. 2. Határozatok könyve: Az Elnök a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatokat köteles haladéktalanul bejegyezni a „Határozatok könyvébe”, a bejegyzést a jegyzőkönyvet hitelesítő tagok hitelesítik. A Határozatok Könyvét az egyesület Elnöke kezeli. A Határozatok Könyvében fel kell tüntetni a döntések tárgyát, tartalmát, a meghozatal időpontját, hatályát, a döntést támogatók és ellenzők, továbbá tartózkodók számarányát, valamint a határozat végrehajtási határidejét és a végrehajtásért felelős személyt. 3. Tagok (rendes, pártolói, tiszteletbeli) nyilvántartása: Az Elnökség a tagokról nyilvántartást vezet, melyben fel kell tüntetni: a tag nevét, tagi státuszát, állandó lakcímét, személyi igazolványának számát, a tagsági jogviszonya keletkezésének, időpontját, a tagsági jogviszony megszűnésének időpontját és annak jogcímét. Az alapító tagok tagnyilvántartása jelen Alapszabály 1. számú melléklete. 4. Iratbetekintés módja Az Egyesület működésével kapcsolatban keletkezett irataiba bárki betekinthet. A betekintés iránti kérelmet az Egyesület elnökénél szóban, vagy írásban lehet előterjeszteni, aki az Egyesület székhelyén a kérelem érkezésétől számított 30 napon belül – egyeztetett időpontban – köteles a betekintést a kérelmezőnek lehetővé tenni. 5. Az Egyesület működése, szolgáltatásai igénybevétele módjának és beszámolói közlésének nyilvánosságáról, illetőleg a határozatok kihirdetéséről az internetes honlapján, gondoskodik. Ennek megfelelően az egyesület gondoskodik arról, hogy valamennyi határozat kihirdetésre kerüljön az egyesület honlapján, illetőleg a 4. pontban foglaltaknak megfelelően, iratbetekintés során megtekinthetővé váljon. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 20 – 17. § AZ EGYESÜLET GAZDÁLKODÁSA, GAZDASÁGI TEVÉKENYSÉGE 1. Az Egyesület az alapszabályában meghatározott cél megvalósítása érdekében vagyonával önállóan gazdálkodik, elsődlegesen gazdasági- vállalkozási tevékenység folytatására nem alapítható. (Ectv. 17. § (1) bekezdés) Tartozásaiért saját vagyonával felel. Az Egyesület alapítója, tagjai – a vagyoni hozzájárulásának megfizetésén túl – a szervezet tartozásaiért saját vagyonával nem felel. (Ectv. 17. § (2) bekezdés) Az Egyesület az alapszabályban meghatározott cél szerinti tevékenységet (alapcél szerinti tevékenység) folytathat és – célja megvalósítása gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében – gazdasági- vállalkozási tevékenységet is végezhet, amennyiben ez az alapcél szerinti tevékenységét nem veszélyezteti. (Ectv. 17. § (3) bekezdés) Az Egyesület vagyonát az Ectv. 17. § (3) bekezdése szerint folytatott gazdasági- vállalkozási tevékenység eredménye is gyarapíthatja. (Ectv. 18. § (2) bekezdés) Az Egyesület csak olyan módon vehet fel hitelt és vállalhat kötelezettséget, amely nem veszélyezteti az alapcél szerinti tevékenységének ellátását és működésének fenntartását. (Ectv. 17. § (4) bekezdés) A közgyűlés feladata működőképesség fenntartása és a fenyegető fizetésképtelenség esetén a hitelező érdekeinek szem előtt tartásával a szükséges intézkedések meghozatala, illetve kezdeményezése. (Ectv. 17. § (5) bekezdés) 2. Az Egyesület tisztségviselői feladataikat díjazás nélkül látják el, indokolt készkiadásaik megtérítésére azonban – bizonylat ellenében – igényt tarthatnak. A megtérítésről az Elnökség dönt. 3. Az Egyesület pénz- és vagyonkezelésének szabályszerűségéért az Elnökség a felelős. 4. Az Egyesület bevételei: a) Tagdíjak b) Gazdasági vállalkozási tevékenységről (szolgáltatás nyújtásából származó bevétel) c) A költségvetési támogatás ca) a pályázat útján, valamint egyedi döntéssel kapcsolatos költségvetési támogatás cb) az EU strukturális alapjaiból, illetve a Kohéziós Alapból származó, a költségvetésből juttatott támogatás cc) az EU költségvetéséből vagy más államtól, nemzetközi szervezettől származó támogatás cd) az SZJA meghatározott részének az adózó rendelkezése szerint kiutalt összege ce) TAO –ból kiutalt összeg d) Az államháztartás alrendszereiből közszolgáltatási szerződés ellenértékeként szerzett bevétel e) Más szervezettől, illetve magánszemélytől kapott adomány f) Befektetési tevékenységből származó bevétel g) Az a) – f) pontok alá nem tartozó egyéb bevétel KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 21 – 5. Az egyesület költségei, ráfordításai (kiadásai): a) alapcél szerinti tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó, illetőleg működési költségek b) gazdasági vállalkozási tevékenységhez (szolgáltatás nyújtásához) közvetlenül kapcsolódó költségek c) Az Egyesület szerveinek szervezetének működési költségei (ide értve az adminisztrációi költségeit, és az egyéb felmerült közvetett költségeket), valamint a több tevékenységhez használt immateriális javak és tárgyi eszközök értékcsökkenési leírása d) Az a) – c) pontok alá nem tartozó egyéb költség Az Egyesület bevételeit költségeit, ráfordításait (kiadásait) elkülönítetten, a számviteli előírások szerint tartja nyilván oly módon, hogy a költségeit, ráfordításait (kiadásait) alapcél szerinti tevékenység és a gazdasági vállalkozás tevékenység között az előzőekben felsorolt tevékenységek árbevételének (bevételének) arányában kell évente megosztani. Az Egyesület a gazdasági- vállalkozási tevékenységgel összefüggő immateriális javak és a tárgyi eszközök értékcsökkenési leírását társasági adó alapjának meghatározásakor a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint veheti figyelembe. 4. Az Egyesület vagyona • Készpénz (bankbetét, folyószámlán lévő összeg) • Készpénzre szóló követelés • Értékpapír • Ingatlan és ingó vagyon (álló és forgóeszköz) • Vagyoni értékű jog Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. A tagok csak tagdíjakat kötelesek az Egyesületnek megfizetni az Egyesület tartozásaiért a tagok saját vagyonukkal nem felelnek. A sportegyesület a szakosztályát, illetve más szervezeti egységét alapszabályában foglalt felhatalmazás alapján közgyűlési határozattal jogi személlyé nyilváníthatja. Az Egyesület csak kiegészítő tevékenység keretében szerezheti meg. Sportlétesítmény tulajdonjogát, használhat, illetve működtethet sportlétesítményt, folytathat sporttevékenységével összefüggő kereskedelmi tevékenységet vagy hasznosíthatja az ezzel kapcsolatos vagyoni értékű jogokat, illetve végezhet sporttal össze nem függő tevékenységet. 18. § AZ EGYESÜLET MEGSZŰNÉSE Az egyesület jogutódlással szűnik meg: Egyesület más jogi személlyé nem alakulhat át, csak egyesülettel egyesülhet és csak egyesületekre válhat szét. Az egyesület jogutód nélkül szűnik meg, ha: a) az egyesület megvalósította célját vagy az egyesület céljának megvalósítása lehetetlenné vált, és új célt nem határoztak meg; vagy b) az egyesület tagjainak száma 6 hónapon keresztül nem éri el a 10 főt. c) a tagok kimondják megszűnését; vagy d) az arra jogosult szerv megszünteti KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 22 – feltéve, hogy a jogi személy vagyoni viszonyainak lezárására irányuló megfelelő eljárás lefolytatását követően a bíróság a jogi személyt a nyilvántartásból törli. Az egyesület megszűnésének részletes szabályaira a Ptk. és az Ectv. vonatkozó rendelkezései az irányadók. A sportegyesület jogutód nélküli megszűnése esetén a szakosztály jogi személyisége is megszűnik. A jogi személy szakosztály kötelezettségeiért a sportegyesület kezesi felelősséggel tartozik. A sportegyesület bírósági feloszlatása esetén a hitelezők kielégítése után fennmaradó vagyon állami tulajdonba kerül, és azt a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetésében az utánpótlás-nevelés támogatására kell fordítani. A sportegyesületnek a bírósági nyilvántartásból való törlésére akkor kerülhet sor, ha a sportpolitikáért felelős miniszter igazolja, hogy a sportegyesület az állami sportcélú támogatás felhasználásával az Stv.-ben, valamint az államháztartás működésére vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően elszámolt, vagy azt, hogy a sportegyesület állami sportcélú támogatásban nem részesült. Az Egyesület átalakulásának, – más Egyesülettel való egyesülésének, összeolvadásának, beolvadásának az Egyesület feloszlásának szétválásának – kimondása az Egyesület Közgyűlésének kizárólagos jogkörébe tartozik, mely döntéshez az összes tag több mint 2/3-ának szavazata szükséges. A végelszámolási, kényszer végelszámolási és egyszerűsített törlési eljárást az Ectv-ben és a Cnytv-ben részletezett szabályok szerint kell lefolytatni. Az Egyesület megszűnése esetén vagyonáról a közgyűlés rendelkezik. Az Egyesület saját elhatározásából történő megszűnése esetén a hitelezők kielégítése után rendelkezhet a közgyűlés. A közgyűlés nem dönthet az Egyesület feloszlásáról, ha az Egyesülettel szemben lefolytatott végrehajtás eredménytelen volt, vagy az Egyesület fizetésképtelenségét a bíróság megállapította. Nem egyesülhet más egyesülettel, az az egyesület, amely felszámolás, végelszámolás vagy kényszer végelszámolás alatt áll, vagy ha a büntetőügyben eljáró bíróság vagy ügyész az Egyesületet, vagy a bíróságot arról értesíti, hogy az Egyesülettel szemben külön törvényben meghatározott büntetőjogi intézkedés alkalmazására kerülhet sor. Az Egyesület más egyesülettel való egyesülését csak akkor határozhatja el, ha az alapszabály szerinti induló tőkét teljes egészében az Egyesület rendelkezésére bocsátották. Az Egyesület jogutód nélküli megszűnése esetén a hitelezők kielégítése után fennmaradt vagyont az Alapszabály vagy törvény eltérő rendelkezése hiányában a Civiltv-ben meghatározott célra kell fordítani és az ott megjelölt módon kell nyilvánosságra hozni. Jelen Alapszabály rendelkezése alapján a hitelező kielégítése után fennmaradt vagyont ilyen esetekben Közgyűlés erre vonatkozó döntésének megfelelően kell felosztani. A fennmaradó vagyon sorsáról a Közgyűlés határoz egyszerű szótöbbséggel. Az Egyesület csőd-, felszámolási és végelszámolási eljárására a 2011.évi CLXXV. törvény 9-10.§.-ában, továbbá a 2011.évi CLXXXI. Törvény (Cnytv.) 42-43.§.-ában és a Sportról szóló 2004. évi I. törvény 17§ (6) bekezdés rendelkezései foglaltak, valamint az ott hivatkozott egyéb jogszabályhelyek az irányadók. Az Egyesület csőd-, felszámolási és végelszámolási eljárására a Civiltv. II. fejezetében foglaltak, valamint az ott hivatkozott egyéb jogszabályhelyek az irányadók. Az Alapszabályban nem részletezett kérdésekben az Alapszabály 1. §-ban említett jogszabályok rendelkezései az irányadók. Az egyesület működésével kapcsolatosan az alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Ptk., az Ectv. (2011. évi CLXXV. törvény), a Cnytv. (2011. évi CLXXXI. törvény), a Sportról szóló 2004. évi I. törvény valamint a 350/2011. (XII.30.) Korm. rendelet és a 224/2000. (XII.19.) Korm. rendelet és mellékletei alkalmazása az irányadók. A sportegyesület jogutód nélküli megszűnése esetén a szakosztály jogi személyisége is megszűnik. A jogi személy szakosztály kötelezettségeiért a sportegyesület kezesi felelősséggel tartozik. A sportegyesület bírósági feloszlatása esetén a hitelezők kielégítése után fennmaradó vagyon állami tulajdonba kerül, és azt a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetésében az utánpótlás-nevelés támogatására kell fordítani. KÉK- TIGRISEK Szurkolói Sportegyesület Alapszabálya ____________________________________________________________________ – 23 – A sportegyesületnek a bírósági nyilvántartásból való törlésére akkor kerülhet sor, ha a MOB igazolja, hogy a sportegyesület az állami sportcélú támogatás felhasználásával a Sportról szóló 2004. évi I. törvényben, valamint az államháztartás működésére vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően elszámolt, vagy azt, hogy a sportegyesület állami sportcélú támogatásban nem részesült. Az egyesület működésével kapcsolatosan az alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. (2013. évi V. törvény), a Cnytv. (2011. évi CLXXXI. törvény), a Sportról szóló 2004. évi I. törvény valamint a 350/2011. (XII.30.) Korm. rendelet és a 224/2000. (XII.19.) Korm. rendelet és mellékletei alkalmazása az irányadók. Ezen létesítő okirat szövege megfelel a 2023. szeptember 12. napján megtartott Közgyűlés határozataival elfogadott tartalomnak. Kelt.: Tatabánya, 2023. szeptember 12. napján ______________________________________ Tóth Csaba mint az Egyesület elnöke Alulírott Dr. Császár László ügyvéd (2800 Tatabánya, Komáromi utca 16.) mint az Egyesület jogi képviselője a 2011. évi CLXXXI. törvény 38.§. (2) bekezdése értelmében aláírásommal igazolom, hogy a létesítő okirat, szövege megfelel a 2023. szeptember 12. napján megtartott közgyűlésen hozott 1/2023. (IX.12.) – 6/2023. (IX.12.) számú közgyűlési határozatok tartalmának. Alulírott Dr. Császár László ügyvéd (KASZ: 36058319) a jelen okiratot ellenjegyzem Tatabányán 2023. 09. 12. napján. Az Üttv. 44. §-a alapján a jelen okirat ellenjegyzésével igazolom, hogy az okirat az aláíró abban kinyilvánított akaratának és a jogszabályoknak megfelel, az okiratot aláíró személy előttem, saját kezűleg írta alá.     Kék – Tigrisek Szurkolói Csoport Sportegyesület Alapító Okirata   A TATABÁNYAI TÖRVÉNYSZÉK Pk.60.020/2018/4. A törvényszék Dr. Császár László ügyvéd (2800 Tatabánya, Komáromi u. 16.) által képviselt KÉK-TIGRISEK Szurkolói Csoport Sportegyesület /rövidített neve: KÉK-TIGRISEK S.E./ (székhelye: 2800 Tatabánya, Mártírok útja 24. 4/18.) bírósági nyilvántartásba vétele iránt kezdeményezett nemperes eljárásban meghozta az következő V É G Z É S T A bíróság a civil szervezetet a következő adatokkal veszi nyilvántartásba: A szervezet nyilvántartási száma: 2 1 3 2. A szervezet lajstromszáma: Pk.60.020/2018. A szervezet neve: KÉK-TIGRISEK Szurkolói Csoport Sportegyesület A szervezet rövidített neve: KÉK-TIGRISEK S.E. A szervezet székhelye:  2800 Tatabánya, Mártírok útja 24. 4/18. A   sport  egyesület     képviselői   határozott 5 éves – 2023.04.09-ig terjedő – időtartamra: – Tóth Csaba sportegyesületi elnök (an.: Geiling Mária Terézia, 2800 Tatabánya, Mártírok útja 24. 4/18.) – képviseleti jogának terjedelme: általános, gyakorlásának módja: önálló. Az elnök akadályoztatása esetén: – Csiszár Ferenc elnökhelyettes (an.: Ott Gizella, 2800 Tatabánya, Dr. Vitális István utca 1. 3/2.) – képviseleti jogának terjedelme a bankszámla feletti rendelkezési jog tekintetében: különös, gyakorlásának módja: Oszter Zoltán elnökségi taggal együttes, – Oszter Zoltán elnökségi tag (an.: Schweininger Krisztina, 2800 Tatabánya, Fürdő utca 5.) – képviseleti jogának terjedelme a bankszámla feletti rendelkezési jog tekintetében: különös, gyakorlásának módja: Csiszár Ferenc elnökhelyettessel együttes. A szervezet cél szerinti besorolása, cél szerinti leírása: Besorolása: Sporttevékenység Célja: Az Egyesület célja elsősorban a Mol Tatabánya Kézilabda Club szurkolói állományának gondozása, mely keretében az egyesület támogatja a szurkolói bázis mérkőzésekre történő utazását, mérkőzéslátogatását, közös, a csapat szereplésével – 2 kapcsolatos kezdeményezéseket egységes szurkolói bázist teremtve. A fentieken túl a sportegyesület sporteseményeket szervez, nem csupán a kézilabda és látványsport szakágban, hanem tömegsport és egyéni sportok kapcsán is. Az egyesület szervezi és támogatja a kézilabda, a futás, labdarúgás, tenisz, illetve bármely más sportág kapcsán a szervezett keretek között történő versenyzést, versenyeztetést, tornák, versenyek megrendezését, illetve ezekkel összefüggésben a testmozgás minél szélesebb körben való népszerűsítését, helyi, megyei, és országos szinten. Az egyesület támogatja a természetjárást és annak népszerűsítését is, így hozzájárul és aktívan közreműködik azok lebonyolításához, és a szükséges feltételek biztosításához a kultúra és a sport iránti igénynek szem előtt tartásával. Az egyesület a fentieken túl támogat minden olyan tevékenységet, kezdeményezést mely fentebb deklarált céljait közvetlenül vagy közvetetten elősegíti. Az Egyesület céljai elérése érdekében különösen: – tagjai részére biztosítja a sportversenyeken, bajnokságokon való részvételt, – a versenyekre történő utazást, támogatja a kedvezményes bérlet / jegyvásárlást, – gondozza a Grundfos Tatabánya Kézilabda Club szurkolói állományát, – elősegíti a sport népszerűsítését, – elősegíti tagjai felszerelésének beszerzését, a versenylátogatást, – reklám és szponzor szerződéseket köt jogi vagy természetes személyekkel, – sportversenyeket rendez, támogat, – kiadványokat és a sportot népszerűsítő anyagokat jelentet meg, – igény esetén szurkolói klubhelyiséget tart fenn, összejöveteleket szervez. A fenti célok megvalósítása érdekében az egyesület törekszik a hasonló célú belföldi és külföldi egyesületekkel, klubokkal, szervezetekkel, szövetségekkel, szakosztályokkal, intézményekkel való társkapcsolatok létesítésére és ápolására. A létesítmények használata, illetve működtetése, illetőleg a tornák, sportesemények megszervezése, illetőleg a sport reklámok útján való népszerűsítése az Egyesület alaptevékenységének minősül. A szervezet formája: sportegyesület Az alapszabály kelte: Tatabánya, 2018. április 09. A szervezet tevékenységét e nyilvántartásba vételről szóló határozat keltének napján kezdheti meg. A bíróság az újonnan nyitandó 2132. számú egyesületi nyilvántartási lapra bejegyzi a törvényben előírt adatokat. A bíróság a végzést megküldi az egyesületnek és az Országos Bírósági Hivatalt (OBH) értesíti az egyesület nyilvántartásba vételéről a számítógépes elektronikus nyilvántartás útján. A kérelemnek helyt adó bejegyzési végzés ellen fellebbezésnek nincs helye. A végzés, vagy az annak meghozatala alapjául szolgáló iratok jogszabályba ütközése miatt az ügyész, valamint az, akire a végzés rendelkezést tartalmaz – a rendelkezés őt érintő részére vonatkozóan – pert indíthat a szervezet ellen a végzés hatályon kívül helyezése iránt a szervezet székhelye szerint illetékes törvényszék előtt. A per megindításának a bejegyző végzésnek az Országos Bírósági Hivatal közhiteles nyilvántartásában való közzétételétől számított hatvan napon belül van helye. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. – 3 I N D O K O L Á S A szervezet – jogi képviselője útján – 2018. április 20. napján érkeztetett, majd hiánypótlásra felhívást követően 2018. május 04. napján érkezett elektronikus beadványában sportegyesület bírósági nyilvántartásba vétele iránt terjesztett elő kérelmet. A kérelemhez csatolt okiratok megfelelnek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvénynek és a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvénynek (a továbbiakban Cnytv.), ezért a bíróság a szervezetet a fenti adatokkal nyilvántartásba veszi. A törvényszék a Cnytv. 38. §. (3) bekezdésén alapuló kötelezettségének az 5.§.-ban adott felhatalmazás alapján alkalmazandó Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 347. §. (1) bekezdésének b.) pontjában, továbbá (2) bekezdésében és 349.§. (1) bekezdésében foglaltak szerint tett eleget. Tatabánya, 2018. május 07. napján dr. Munka Gábor törvényszéki titkár